RADY A TIPY

Startovní číslo a časomíra

Startovní číslo umístěte na přední stranu dresu, nejlépe na hrudník. Čas je měřen pomocí čipu, který bude pevně připevněn ke startovnímu číslu. Po doběhnutí se čip nevrací. Při průběhu cílem nepřekrývejte rukou startovní číslo (např. vypínání stopek) kvůli správnému změření výsledku. V případě, že nenastoupíte nebo odstoupíte ze závodu, ztratíte čip nebo startovní číslo, informujte neprodleně časomíru.


Závodní tempo

Udržujte stálé průměrné tempo. Klíčem k úspěchu je rovnoměrné rozložení sil. Mnozí závodníci dělají chybu, že v začátku závodu přecení své síly. Určete si svou ideální rychlost a tu udržujte po celý závod.


Oblečení

Oblečte se vždy podle počasí. V chladném a deštivém počasí můžete lehce prochladnout. Proto si chraňte ruce a hlavu. Pomohou vám čepice nebo čelenka a rukavice. Do startu zůstaňte v teplém oblečení. Naopak za slunného dne dojde snadno k přehřátí organismu. V případě teplého počasí si oblékněte volné oblečení. Půlmaraton absolvujte v kvalitní a vyzkoušené obuvi. Po závodu nezůstávejte ve vlhkém oblečení. Pokud jste mokří, vždy se rychle převlékněte a přesuňte do tepla. Mějte s sebou dostatek oblečení na převlečení.


Pitný režim

Poslední dny před závodem myslete na pitný režim a vědomě se snažte doplňovat tekutiny. Během závodu se snažte pít přibližně každých dvacet minut v malých dávkách, nejvíce 1 až 2 dcl. Zpočátku se do pití můžete lehce nutit. Příliš malý, ale i nadměrný přísun tekutin může způsobit zdravotní problémy. Potřeby a zvyky každého běžce se liší a jsou ovlivněny i vnějšími podmínkami – teplotou, vlhkostí vzduchu. V cíli závodu se snažte zavodnit, urychlíte tím regeneraci. Pokud budete mít chuť na pivo, rozhodně volte pivo nealkoholické.


Výživa během závodu

Nejméně tři hodiny před závodem nejezte žádné velké tučné jídlo. Během závodu nepodceňte výživu, obzvlášť pokud na trati trávíte více než hodinu. V průběhu závodu si dejte energetickou tyčinku, gel nebo půlku banánu, případně doplňte sůl. Stravování si vyzkoušejte už v rámci tréninku.


Občerstvovací stanice

Odpad prosím odhazujte hned za občerstvovací stanicí do připravených pytlů. Myslete na to, že můžete pohozenými odpadky (např. slupkami od banánů) ohrozit ostatní běžce. Při občerstvování dbejte zvýšené opatrnosti, poděkujte dobrovolníkům, kteří vám občerstvení připravují
a včas na ně zavolejte, pokud potřebujete občerstvení podat.


Zdravotní informace

Pokud jste po nemoci nebo se necítíte dobře, závodu se raději neúčastněte. Nehazardujte s vlastním zdravím. Zdravotní potíže vás vždy doženou, jsou obvykle rychlejší než vaše běžecké tempo.


Zajímavé body na trase

  • Havlíčkův Brod: původně malá osada u brodu přes řeku Sázavu, o které hovoří písemné prameny ze 13. století.
  • Most přes řeku Sázavu: na původním místě stál most již na konci 14. století. Pilíře starého dřevěného mostu se dodnes vynořují při nízkém stavu vody. Nový most byl zrekonstruován v roce 2012.
  • Řeka Sázava: 225 km dlouhá řeka, která pramení na Českomoravské vrchovině.
  • Kostel sv. Kateřiny: GoPcký chrám byl vybudován ve 13. století a sloužil potřebám blízkého špitálu. V 80. letech 19. stol. prošel kostel novorománskou rekonstrukcí.


Respektujte pokyny organizátorů závodu, závoďte dle pravidel fair play. Děkujeme.


Hodně štěstí!

B:GROUP PLEAS ACO Kraj Vysočina HAVLICKUV BROD VZP


Copyright © Havlíčkobrodský půlmaraton 2016 | edited by n.e.s.p.i